Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Deklaracja dostępności

Wstęp

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pile zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.pcpr.pila.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-01-27.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-05-06.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Bartłomiej Lewicki, pcpr_pila@pro.onet.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 67 349-12-08. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pile, al. Niepodległości 37, 64-920 Piła

Do budynku prowadzą 2 wejścia od al. Niepodległości. Do pierwszego z wejść pod „łącznikiem” prowadzą schody (po prawej i lewej stronie znajduje się barierka). Do drugiego z wejść znajduje się podjazd dla wózków (wejście przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności).

Nad wejściami nie ma umieszczonych głośników dźwiękowych dla osób niewidomych i słabowidzących

Sekretariat PCPR w Pile znajduje się na V piętrze budynku, do którego możliwe jest wejście przez schody i windy, z których może skorzystać osoba na wózku.

Dla osób na wózkach dostępny jest cała siedziba PCPR w Pile

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na V piętrze, naprzeciw wind.

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W PCPR w Pile nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W PCPR w Pile nie można skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.

Aplikacje mobilne

W deklaracji można umieścić też dodatkowe, nieobowiązkowe informacje i deklaracje. Przykłady takich informacji podajemy za Ministerstwem Cyfryzacji:

  • Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA,

  • Zapewniamy informacje przetłumaczone na polski język migowy,

  • Do końca 2021 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych

  • Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo itp.,

Poza tym deklaracja dostępności może zawierać również inne, użyteczne dla odbiorców informacje, które można dodawać wg uznania.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

 

Kalendarium

Sierpień 2020
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Imieniny